Co to jest copywriting?

Każdego dnia mamy przed oczyma jakiś tekst. Najczęściej jest to treść opublikowana w internecie. Rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, w jaki sposób powstała. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że stworzyli ją copywriterzy. Dziedzina, w której pracują, to copywriting. Co kryje się pod tym pojęciem?

Copywriting to sztuka pisania tekstów, jak również proces tworzenia dobrej jakości treści na zlecenie. Pojęcie to odnosi się także do wartościowego łączenia słów w celu wywarcia określonych reakcji u odbiorcy.

Co obejmuje copywriting?

Copywriting to nie tylko pisanie tekstów poradnikowych, które wypełniają większość stron internetowych. Na tę dziedzinę składają się:

  • teksty reklamowe;
  • teksty zapleczowe;
  • opisy produktów;
  • teksty na strony www;
  • teksty na blogi;
  • teksty stanowiące treść ulotek;
  • artykuły sponsorowane;
  • teksty na potrzeby social mediów;
  • teksty SEO;
  • hasła reklamowe;
  • redakcja i korekta tekstów.

Zakres usług i obowiązków copywritera jest bardzo rozległy i uzależniony od branży, w której pracuje.

Ważne: copywriter nie musi specjalizować się w danym temacie, aby móc w nim pisać. Wiedzę w wybranym zakresie często zdobywa się na etapie realizacji zlecenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *