Umiejętności dobrego copywritera

Zawód copywritera jest specyficzny. Choć wydaje się być atrakcyjny ze względu na samodzielne zarządzanie czasem, wymaga dobrej organizacji. Nie sprawdzi się więc u każdego. Jakie umiejętności powinna posiadać osoba na stanowisku copywritera?

GOSPODAROWANIE CZASEM

Copywriter przede wszystkim powinien umieć gospodarować swoim czasem. Jest to istotne, ponieważ zlecenia nieustannie napływają na naszą skrzynkę mailową. Nie warto rozpoczynać nowego zadania przed zakończeniem wcześniejszego. W nasz dzień szybko może wkraść się chaos i finalnie nie wykonamy żadnego polecenia.

DOBRY RESEARCH

Niezbędny przy tworzeniu artykułów jest research. Pamiętajmy o sprawdzeniu danych w kilku źródłach. Nie mamy gwarancji, że strona zajmująca najwyższą pozycję w wyszukiwarce oferuje najlepsze treści. Warto korzystać również z zaufanych źródeł, które dają gwarancję rzetelnych informacji.

BOGATE SŁOWNICTWO

Cudownie, jeśli copywriter posługuje się bogatym słownictwem. Nic tak nie drażni naszych oczu, jak powtórzenia czy źle zastosowane związki frazeologiczne. Unikatowe zwroty muszą być jednocześnie proste tak, aby nasze artykuły zrozumiał każdy odbiorca.

„LEKKIE PIÓRO”

Umiejętność szybkiego pisania to niewątpliwie atut. Nic tak nie cieszy pracodawcę jak przybywająca na dysku ilość tekstów do sprzedaży zewnętrznej. Pisanie bez patrzenia na klawiaturę to podstawa. O tzw. „lekkim piórze” nie trzeba wspominać. Palce same powinny mknąć po klawiaturze tworząc wartościowe treści.

SILNA WOLA

Co silna wola ma wspólnego z copywritingiem? Chociażby to, że przydaje się w momencie pracy zdalnej. Jeśli chcemy zarobić, każdego dnia musimy zwlec się z łóżka. Robimy to niechętnie wiedząc, że możemy zacząć pracę o dowolnej porze. Czasu ubywa, pracy niestety nie.

ZNAJOMOŚĆ ZASAD SEO

Znajomość zasad SEO pozwala tworzyć treści zoptymalizowane pod kątem wymagań Google. Stworzone w ten sposób teksty zyskują nowych czytelników. Zajmują też wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

To tylko podstawowe umiejętności, jakie powinien posiadać copywriter. Im ich więcej, tym lepiej. Dla nas, naszego pracodawcy i portfela.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *