Gdzie szukać copywriterów? Podpowiadamy

Decydując się na prowadzenie własnej działalności warto wyposażyć się nie tylko w niezbędny sprzęt techniczny. Przyda nam się również pomoc księgowej, grafika czy copywritera. O ile zawód księgowej znany jest od lat, o tle grafik czy copywriter w niektórych regionach nadal wzbudzają wielką intrygę. Gdzie szukać copywriterów, aby znaleźć dobrego mistrza słowa?

Od czego rozpocząć poszukiwanie dobrego copywritera?

Zacznijmy od wykonania dobrego researchu. Przejrzenie ofert umieszczonych w internecie zwykle pozwoli nam w bardzo krótkim czasie znaleźć copywritera. Czy będzie on dobry? Czas pokaże. Nie możemy od razu zakładać, że się nie sprawdzi. Jeśli znajdziemy już odpowiadającą nam ofertę, warto zapytać znajomych, czy korzystali z podobnych lub tej samej osoby usług. Choć nie możemy się sugerować czyjąś opinią 1:1, warto przyjąć ją do świadomości. Gdzie jeszcze znaleźć dobrego copywritera?

Portale dla copywriterów – czy warto tam szukać mistrzów słowa pisanego?

Istnieje wiele portali, które zrzeszają copywriterów. Obecność specjalistów od słowa pisanego w jednym miejscu pozwala na dokonanie szybkiego wyboru. Nie musimy przeglądać wielu stron. Wystarczy, że trafimy na odpowiedni portal i wybierzemy spośród osób, które oferują swoje usługi. Czym mogą się one różnić? Tematyką (każdy autor specjalizuje się w innym rodzaju copywritingu), ceną i jakością. Każdy z tych elementów jesteśmy w stanie zbadać. Wystarczy poprosić o portfolio i zapoznać się z cennikiem. Jeśli wybrany copywriter takiego nie posiada, możemy przedstawić mu nasze oczekiwania względem dzieła i poprosić o jego wycenę.

Poczta pantoflowa – gdzie szukać copywriterów bez wysiłku?

Najlepszym i najszybszym sposobem na znalezienie dobrego copywritera jest poczta pantoflowa. Polecenie specjalisty od słowa już na początku daje nam minimalną gwarancję, że teksty będą w porządku. O ich jakości możemy się przekonać, prosząc zarówno usługobiorcę, jak i usługodawcę o przedstawienie zrealizowanego zadania.

Powiedzenie „Nie ważne jak, ważne, by mówili”  nie sprawdzi się w przypadku copywritingu. Tutaj istotne jest to, aby o osobie, która ma świadczyć dla nas usługi, mówiono dobrze. Pamiętajmy jednak, że u jednych dany copywriter może się sprawdzić, u innych z kolei nie. Tutaj nie ma reguły.

Co znajdziemy na giełdzie dla copywriterów?

Jeśli szukamy taniego copywritera, warto rozejrzeć się wśród ofert znajdujących się na giełdzie tekstów. Osoby, które oferują tam swoje usługi, piszą za bardzo niskie stawki. Nie należy od razu zakładać, że otrzymane teksty będą marnej jakości. Bywa, że za kilkanaście złotych możemy dostać dobry merytorycznie tekst. Zdania dotyczące funkcjonowania serwisów typu Useme.eu są podzielone. Najczęściej ci, którzy z nich korzystają, mocno je chwalą. Ci z kolei, którzy chcą zarobić, działając na freelansie, tylko się irytują. Cennik copywriterów działających na giełdzie mocno psuje rynek.

Wyszukiwarka – kryjówka copywriterów

Nie warto zapominać o tym, że wielu copywriterów posiada własne strony internetowe. Znajdziemy na nich bogate portfolio, często również referencje wystawione przez kontrahentów. Nierzadko możemy od razu poznać cennik (jeśli nie dokładny, to z widełkami) usług danej osoby. Treść na stronie internetowej mówi bardzo dużo o osobie, której dotyczy. Warto przejrzeć każdy zakamarek witryny, aby dowiedzieć się, z kim tak naprawdę mamy do czynienia. Że ze specjalistami, nie trzeba chyba nikomu mówić.

Grupy facebookowe – czy warto wierzyć internautom?

Da się zauważyć, że cały świat przeniósł się na Facebooka. Znajdziemy tam sztucznie wykreowane relacje międzyludzkie, przepisy na niedzielne obiadki z teściową czy market z rzeczami używanymi. Na Facebooku dobrze sprzedają się również teksty. Znajdziemy je w specjalnych grupach dla copywriterów czy ludzi marketingu. W tychże grupach gromadzą się również freelancerzy, którzy szukają zleceniodawców. Warto tam zajrzeć, szczególnie jeśli nie wiesz, ile powinieneś zapłacić za daną usługę. Specjaliści nie zawyżają cen. Pomagają, tłumaczą, wystawiają faktury. Czego chcieć więcej?

Gdzie jeszcze szukać copywriterów?

Wśród kolegów po fachu. Być może są wśród nich tacy, którzy nie przyznają się publicznie do tworzenia treści. Jest to dla nich krępujące, bo przecież mieli zostać matematykami i wykładać na UW. Możliwe, że boją się mówić o swoich problemach finansowych, dlatego łatwiej jest im dorobić na boku, bez splendoru. Pamiętaj, kto pyta, nie błądzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *