Książki o copywritingu – co warto przeczytać?

Nawet najlepszy copywriter potrzebuje czasem wsparcia. Może je otrzymać od kolegi z branży (zarówno tej samej, jak i spokrewnionej). Wiedzę może nabyć również, czytając literaturę. Jakie książki o copywritingu warto przeczytać?

Książki o copywritingu warte uwagi

  1. Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting i Webwriting – Artur Jabłoński
  2. Biblia copywritingu – Dariusz Puzyrkiewicz
  3. Copywriting internetowy – Maciej Dutko
  4. Mity marketingowe. Marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń – Jacek Pogorzelski
  5. Podstawy marketingu – Aldona Nowacka, Robert Nowacki

Każda z wymienionych pozycji przeprowadzi Cię przez najważniejsze zakamarki branży. Poznasz nie tylko, jak formułować zdania, aby dobrze się czytały. Dowiesz się również, dlaczego warto pisać krótko i treściwie. W książkach o copywritingu znajdziesz także listę narzędzi copywritera, które ułatwiają codzienną pracę.

Wymienione pozycje książkowe dotyczące copywritingu to kompendium wiedzy dla początkującego copy. Osoba, która działa już kilka lat w branży, niewiele się z nich nauczy. Warto jednak poznać zamieszczoną na kartkach treść, ponieważ stanowi uzupełnienie posiadanej już wiedzy.

Książki dotyczące marketingu nauczą Cię, jak pisać, żeby ludzie chcieli kupować. Dowiesz się także:

To nie wszystko. Poradniki dla copywriterów nauczą Cię, gdzie szukać zleceń oraz kiedy warto pisać tekst próbny. Dowiesz się z nich również, czy warto być copywriterem od wszystkiego.

Dobra książka to nie wszystko

Pamiętaj jednak, że teoria to nie wszystko. Przeczytanie kilku książek o copywritingu nie czyni z nas copywritera. Staniemy się nim dopiero wtedy, gdy zaczniemy praktykę. Gdy popełnimy wiele błędów, nawiążemy kilka nieudanych współprac, nie otrzymamy pewnego razu wynagrodzenia czy napiszemy próbny tekst, który bez naszej zgody zostanie wykorzystany przez zleceniodawcę.

Książki o copywritingu pomogą Ci wejść w branżę. Dzięki zdobytej wiedzy dostaniesz skrzydeł i zaczniesz latać. To, jak długo potrwa Twój lot czy jak będzie wysoki, zależy wyłącznie od Twojego zaangażowania. Branża ewoluuje. Trzeba gonić nie tylko za trendami, ale także za aktualizacjami Google. Wszak to właśnie wyszukiwarkę próbujemy przechytrzyć, tworząc teksty pod SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *