Narzędzia copywritera, które musisz znać

Praca copywritera jest ciekawa. Dzieje się tak szczególnie, gdy angażuje się on regularnie w nowe projekty. Różnorodna tematyka zleceń sprawia, że nudna praca przy komputerze nabiera barw. Czasem śmieszy, nierzadko doprowadza do łez. Zwykle wtedy, gdy natrafiamy na ogłoszenie, w którym zleceniodawca proponuje 6 zł za 1 000 zzs. Przejdźmy jednak do rzeczy. Każdy specjalista posiada narzędzia, które ułatwiają lub uprzyjemniają mu codzienną pracę. Pomijam niezbędnik copywritera, do którego zaliczamy np. kalendarz czy krople do oczu. Chodzi o platformy internetowe. Z jakich narzędzi copywritera warto skorzystać?

Jakie narzędzia copywritera do SŁÓW KLUCZOWYCH?

Zanim rozpoczniemy tworzenie artykułu, warto się do tej czynności odpowiednio przygotować. W jaki sposób? Wystarczy, że skorzystamy z narzędzi copywritera, które podpowiedzą, jakich słów kluczowych warto w tekście użyć, aby zapewnić mu wysoką pozycję w wyszukiwarce. Prócz tego możemy podejrzeć działanie konkurencji, która np. stworzyła już na ten sam temat tekst. Jakie programy pomogą nam przygotować schemat artykułu?

  • Ahrefs
  • Semstorm
  • Answer The Public
  • Google Keyword Planner
  • Keywordtool

Co pomoże w KOREKCIE TEKSTU?

Napisanie artykułu to dopiero połowa pracy. Jego korekta często zajmuje równie dużo czasu, co tworzenie. Dlaczego? Ponieważ dla dobrego odbioru treści, ważne jest odpowiednie umiejscowienie przecinka czy myślnika. Nie trzeba być polonistą, aby zapanować nad błędami gramatycznymi czy stylistycznymi. To niejedyne, jakie popełniają twórcy treści. O innych lapsusach wspominaliśmy tutaj. Poniżej lista narzędzi copywritera, które wyręczą nas we wszelkich poprawkach.

  • Language Tool
  • Słownik PWN Online
  • Grammarly
  • Proste Przecinki
  • Korektor Online
  • Synonimy.net

Skąd GRAFIKA do artykułu?

Artykuły wyglądają o wiele atrakcyjniej, jeśli są wzbogacone o grafikę. Ta powinna być naszego autorstwa lub pochodząca z legalnych źródeł. Tych jest całkiem sporo. W dodatku pobieranie z nich zdjęć jest zupełnie darmowe. Skąd wziąć grafikę do artykułu?

  • Pixabay
  • Picjumbo
  • Gratisography
  • Flickr
  • Freepick
  • Pexels

POZOSTAŁE narzędzia copywritera

Powyższe narzędzia copywritera to nie jedyne w swojej dziedzinie. Istnieje jeszcze wiele przydatnych portali czy aplikacji, które pomagają w pracy i pozwalają na uzyskanie wartościowego wpisu. Prócz wymienionych wcześniej narzędzi, na uwagę zasługuję także:

  • Plagiarism checker – narzędzie, które pokazuje, jaki procent dzieła jest plagiatem i skąd pochodzą przywłaszczone treści. Nawet, jeśli tworzymy artykuł całkowicie sami, warto jest sprawdzić, jak naszą pracę widzi robot;
  • PDF Compress – w szybki sposób pomoże nam zmienić format pliku na PDF, jednocześnie pomniejszając go nawet trzy raz. Narzędzie te przyda nam się szczególnie wtedy, gdy będziemy chcieli wysłać mailem tekst z wysokiej jakości grafiką;
  • Jasnopis – służy do określenia trudności naszego tekstu. Pamiętajmy, że po to piszemy artykuły, aby służyły osobom trzecim. Jeśli będą tworzone zbyt trudnym językiem, będą niechętnie czytane;
  • Google Trends – te narzędzie przyda nam się wtedy, gdy będziemy chcieli zbadać rynek pod kątem aktualnych tematów, wyszukiwanych przez użytkowników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *